Twee generaties Weemen gezamenlijk aan het roer
Toen mijn broer en ik in 2010 het familiebedrijf van onze ouders (Tiny en Ria, red.) overnamen, stond de grafische sector er niet bepaald rooskleurig voor. Wij geloven dat innovatie en het lef om te veranderen het belangrijkste zijn. Dat doen we door technologische vernieuwing, waar mijn eigen interesse ligt, en door een actieve marktbenadering, de specialiteit van mijn broer Twan. Daarbij zijn we onze risico’s gaan spreiden door ketengericht te denken en door een breder producten- en dienstenpakket aan te bieden. Bol begeleidde ons tijdens de overgangsperiode.
Strategische koers
Bol Adviseurs kwam met het praktische voorstel om een vijfjarenplan op te stellen. Doordat we gezamenlijk in hebben gestemd met deze vast omlijnde strategische koers, is het kader nu voor iedereen helder. Gek genoeg biedt dat ons nu alle ruimte om verschil van mening te mogen hebben over de invulling. De discussies met onze ouders zijn tegenwoordig niet meer storend. De ondersteuning vanuit Bol is voor ons dan ook erg waardevol geweest.
Bol als toetssteen
Verder heeft onder andere Patrick Lambrechts van Bol ons geholpen met de oprichting van een Stichting Administratiekantoor (STAK). Dit is een soort raad van toezicht, bestaande uit drie externe professionals, die als een soort toetssteen functioneren. Beide oplossingen werken voor ons uitstekend. Niet alleen emotioneel, maar ook zakelijk. In 2012 werden we zelfs gekozen tot het beste familiebedrijf van Nederland! Daar zijn we echt apetrots op.
Maarten Weemen – Operationeel Directeur bij Weemen Drukwerk & Communicatie