Een goede voorbereiding is essentieel

Zet uw verkooptraject naar eigen hand

Bedrijfsoverdracht of -verkoop

Er komt een moment dat u besluit uw ondernemerschap te eindigen. Misschien omdat u op leeftijd bent, er geen opvolging is, of u wilt uw tijd anders gaan besteden. Wellicht komt het juiste moment voor verkoop voorbij en kunt u daar eigenlijk geen nee tegen zeggen. Wat de reden ook is, u staat aan de vooravond van een veelomvattend proces dat vraagt om een goede begeleiding. Om de meest gunstige verkoop of overdracht te realiseren, is het verstandig een specialist te betrekken. Onze adviseurs nemen u gedurende het gehele traject bij de hand en ontzorgen u op alle aspecten die horen bij een overdracht of verkoop.

Verkoopklaar maken

Goede voorbereidingen zijn essentieel om de kans op een succesvolle overdracht te vergroten of de doorlooptijd van een verkoopproces te verkorten. Voordat u daadwerkelijk uw onderneming voor overdracht beschikbaar stelt of in de verkoop zet, is het belangrijk om te weten hoeveel uw bedrijf waard is en wat er nog moet gebeuren om uw onderneming overdrachts- of verkoopklaar te maken.

Natuurlijk kunt u hier zelf mee aan de slag gaan, maar met begeleiding van onze specialisten verloopt dit proces vaak sneller en soepeler. Doordat wij dagelijks bezig zijn met overdrachts- of verkooptrajecten kunnen we op detailniveau voorspellen wat er tijdens het traject kan gebeuren. Zo weten we precies wat de juiste momenten zijn om specifieke informatie met de kopende partij te delen, om zo bijvoorbeeld de meest gewenste financiële voorwaarden overeen te komen. Dit geeft u rust zodat u tot aan de daadwerkelijk verkoop of overdracht met plezier blijft ondernemen en u uw vertrek onbewogen kunt voorbereiden.

“Voordenken, daar zit onze kracht” Robèrt Meijer Partner en Senior Consultant Corporate Finance

Uw verkoop- of overdrachtstraject stap voor stap

We zijn in eerste instantie benieuwd naar wie u bent als mens en als ondernemer, naar uw onderneming en wat uw ambities zijn. We starten daarom altijd met een inventariserend gesprek, waarin we uw gedachten, wensen en ideeën op een rijtje zetten. Vervolgens gaan we aan de slag met een analyse van de huidige organisatie en marktkansen en bepalen we de waarde van uw bedrijf. Deze informatie wordt gebundeld in een aantrekkelijk verkoopmemorandum.

Ook gaan we op zoek naar potentiële kandidaat-kopers. Hebben we iemand gevonden die interesse heeft, dan gaan we samen met u de voorfase van onderhandeling in. Hierbij wordt het verkoopmemorandum aan de mogelijke koper beschikbaar gesteld en adviseren we u over hoe u uw bedrijf het beste kunt presenteren. Is ook de gezamenlijke ‘klik’ met de kandidaat-koper aanwezig, dan gaan we indien gewenst samen met u de onderhandelingen aan.

Doeltreffend traject

Ons Corporate Finance team bestaat onder andere uit een waarderingsspecialist en een senior consultant, wat ons de nodige praktijkervaring geeft. Op het moment dat er fiscale, juridische of accountancy vraagstukken aan bod komen schakelen we direct met onze Bol-collega’s van de betreffende vakgebieden. Hierdoor verloopt het traject doeltreffend en soepel, waardoor we het meest gewenste resultaat voor u kunnen realiseren.

Op zoek naar ondersteuning bij uw bedrijfsoverdracht of -verkoop?

Bol Adviseurs helpt u graag!

Onze adviseurs nemen u gedurende het gehele traject bij de hand en ontzorgen u op alle aspecten die horen bij een overdracht of verkoop. Laat hier uw gegevens achter, zodat we contact met u op kunnen voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek en/of kostenindicatie.