Ondernemer 3.0

Gepubliceerd door Nicole Daemen-den Haan (Marketing Manager) op 25 januari 2017

Als je bewust aan de slag gaat om je netwerk te versterken, hoef je jezelf niet te verkopen. Mensen weten dat je goed werk levert en dat het fijn is om met jou en je medewerkers samen te werken. Sterker nog, op een gegeven moment zal je merken dat mensen uit je netwerk jou aanbevelen bij anderen. Dat gebeurt niet vanzelf, buiten dat je natuurlijk een perfect product of dienst moet leveren is netwerken echt werken.

Netwerken, hoe pak je dat aan

  • Bereid je goed voor alvorens een netwerkbijeenkomst te bezoeken. Kijk naar de gastenlijst, zoek de mensen online op. Met wie wil je in gesprek komen? Wie ken jij die die persoon ook kent? Dit is eenvoudig via LinkedIn te achterhalen.
  • Luister en stel vragen. Het gaat niet om jou, maar om wat jij voor anderen kunt betekenen. Wees aardig, betrouwbaar en nieuwsgierig.
  • Onthoud de gesprekken en leg ze vast. Dat kan in een schrift, maar ook via LinkedIn of via je eigen CRM-systeem.

De offline wereld sluit naadloos aan bij de online wereld. Het is goed om in beide werelden een actieve rol te spelen. Zorg dat je activiteiten en uitingen elkaar online en offline versterken. Maak ook een duidelijke keuze op welke sociale media platformen je je begeeft. Laat bij de keuze je persoonlijke voorkeur spreken en de aard van je doelgroep.

De Bol adviseurs denken graag met je mee. Samen met jou kunnen ze een (online) marketing strategie uitstippelen.

Stel je vraag aan Nicole Daemen-den Haan

Heb jij een vraag over dit onderwerp? Stuur een berichtje naar Nicole