Downloads  |  Veelgestelde vragen
Contact

Heeft u een vraag? Klik op de button om deze te stellen en we nemen zo snel mogelijk contact met u op:

Stel uw vraag

Onze contactgegevens »

Afdeling personeelszaken

Een afdeling personeelszaken heeft twee taken:

  • personeelsadministratie: het registreren van personeelsgegevens en organiseren/afhandelen van personeelsaangelegenheden;
  • personeelsbeleid: Het ontwikkelen en uitvoeren van een aanpak voor de instroom, doorstroom en uitstroom van personeel en de bijbehorende personeelsinstrumenten (zoals werving en selectie, beloning, beoordelen of opleiden)

Maak iemand verantwoordelijk hiervoor. Daarbij kan onderscheid gemaakt worden tussen uitvoering en beleidsontwikkeling. Het PZ-beheermodel van Bol HRM kan u hierbij helpen.

Wanneer personeelsfunctionaris aanstellen

Uitbesteden of zelf doen

Inrichten afdeling personeelszaken

Goed werkgeverschap

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik zicht houden op de menselijke kaders?

Antwoord: De waan van de dag geeft niet altijd de gelegenheid voldoende aandacht aan medewerkers te geven. Dat “de deur altijd open staat” wordt ook vaak niet door elke medewerker benut. Daarom is het verstandig hiervoor structureel tijd in te plannen. Of stel iemand aan die dit proces coördineert dan wel uitvoert. Mensen die aandacht krijgen groeien en presteren beter.